Робота практичного психолога з обдарованими дітьми
Реформи, що відбуваються у системі освіти, визначають з - поміж важливих напрямків спрямованість на гуманістично - особистісно орієнтовані й розвивальні освітні технології, які зумовлюють зміни у ставленні до дітей дошкільного віку з неординарними здібностями. В дошкільному закладі створено освітні умови, основною метою яких є виявлення, навчання та розвиток обдарованих і здібних дітей. Для ефективного функціонування активізуючого й розвивального комплексу дошкільного закладу інтегрована робота вихователів та фахівців, як психолог, музичний керівник, логопед, інструктор з фізкультури, що значно розширює освітню сферу дошкільників та їх креативний потенціал. Діяльність педагогів дошкільного закладу спрямована перш за все на максимальний прояв природних здібностей дітей з попереднім вивченням їх, на творчий розвиток і становлення особистості кожної дитини з урахуванням її бажань, інтересів і здібностей при збереженні права кожного на свій власний унікальний шлях розвитку. З педагогічним колективом постійно проводиться методичне навчання з проблеми розвитку здібностей і виявлення обдарованих дітей. На консультаціях, семінарах, семінарах - практикумах вивчались питання про розвиток творчості дітей дошкільного віку, художнє сприйняття дітей, та інші питання. В дошкільному закладі постійно ведеться пошук обдарованих дітей та збираються відповідний банк даних. На сьогоднішній день кількість обдарованих дітей в дошкільному закладі 86 чоловік. Це діти з різних вікових груп та різними здібностями. Нахили виявлення обдарованості дітей в ДНЗ проводяться за допомогою алгоритму психодіагностичного обстеження: - спостереження; - анкетування дорослих - батьків, вихователів; - використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку пізнавальної активності та здібностей у сфері наочно - образного, логічного мислення та уяви під час індивідуального обстеження; - використання діагностичних методик, що оцінюють рівень розвитку розумових здібностей; Всю роботу з обдарованими дітьми практичний психолог Оглобля О.Г. розподілили за такими етапами: - діагностика та розподіл дітей за видами здібностей; - творча реалізація авторських програм і планів з їх подальшою корекцією; - підбір і адаптація педагогічних технологій методів і прийомів розвитку творчого потенціалу здібних дітей; - аналіз і узагальнення результатів роботи. |