Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 26.04.2024, 22:27

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Проект програми з оздоровлення "Святлячок - Здоров'ячок"

"Світлячок - Здоров'ячок" 

Тривалість проекту 10 днів.

Мета проекту:

Освітня:

  • Поглибити знання дітей про природне довкілля як цілісний живий організм;
  • Формувати усвідомлення того, що всі органи та системи організму працюють як єдине ціле;
  • Формувати свідоме ставлення до життя найвищого дару природи;
  • Формувати навички дотримання режиму дня, бажання дотримуватися гігієнічних норм поведінки, праці, навчальної, трудової, ігрової діяльності;
  • Сприяти засвоєнню доступних методів профілактики захворювань;
  • Підвести до свідомого використання природних оздоровчих факторів – сонця, повітря, води;
  • Дати поняття, що здоров’я  - це основна цінність людини;
  • Формувати валеологічний світогляд;
  • Ознайомити із способами отримання інформації;
  • Формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;
  • Вчити складати план своєї діяльності для досягнення якісного кінцевого результату;

 

Розвивальна:

  • Розвивати вміння дітей помічати зміни, які відбуваються в поцесі росту та розвитку людини, робити зіставлення та висновки, проводити аналіз;
  • Розвивати потребу змінювати своє здоров’я  через загартування, фізичні вправи, оптимальний рухливий режим та режим харчування;
  • Розвивати власне бачення даної проблеми;
  • Розвивати самостійність та ініціативу;
  • Розвивати творчі здібності;
  • Розвивати вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності;
  • Розвивати комунікативно - мовленнєву компетентність;
  •  
  • Виховувати прагнення вести здоровий спосіб життя;
  • Виховувати цілісне ставлення до власного здоров’я .

Види діяльності

Зміст роботи

  1.  
  1.  

Мотиваційний. 1 день

  •  
  • :Про здоров’я на чистоту.
  • :виявити рівень знань, умінь, навичок дітей з даної теми, наявних у вихованців на початку проекту; зафіксувати їх у картці діагностики; разом з дітьми сформувати завдання і форми діяльності, спрямовані на реалізацію цього проекту; викликати бажання отримати більше інформації про шляхи збереження свого здоров’я  та здоров’я  інших, вміння домовлятися і вислуховувати думку одне одного; організувати спортивне свято та розвагу.

Методи і прийоми:сюрпризний момент – дітми знаходять лист від хлопчика Миколки з проханням допомогти, проблемні ситуації, спонукання, різні висловлювання.

Проблемна ситуація №1

  • Що означає отримання листа? Хлопчик, який нічого не знає про здоров’я , потрапив до злого чаклуна Муктабора. Чаклун краде здоров’я  у всіх , хто до нього потрапляє.

Проблемна ситуація № 2

  • Чим можна допомогти Миколці? Пропозиції дітей щодо творчого стану:
  • Більш дізнатися про здоров’я , шляхи його збереження;
  • Показати виставу «цибулино та його друзі»;
  • Підготувати спортивне свято «Веселі старти з овочами».

Піраміда запитань:

Що хочуть знати діти?

Коли треба починати берегти здоров’я?

Що треба робити, щоб його зберегти?

Навіщо люди займаються спортом?

Чому треба їсти багато фруктів і овочів?

Що таке шкідливі звички?

Пропозиції дітей щодо «дерева цілей»:

  • Діти виконують ранкову гімнастику з м’ячами. На м’ячах  завдання.
  • Пластинка з різнокольоровими вітаминами «Мультітабс».
  • Блюдо з фруктами – на кожному завдання

Вибрали пластинку з вітаминами

 

 

  •  

За станом погоди. Ознайомлення з термометром. Для чого його використовують? Які види термометрів є? (кімнатний, медичний, для вимірювання температури тіла, води, повітря).

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Їстівне, неїстівне», «Звари борщ», «Намалюй з чого варять компот», «Скажи прислів’я про здоров’я»

Рухливі ігри: «хто швидше до прапорця?» - виявити уміння грати в ігри –естафети. «Біжіть до мене»

Сюжетно – рольова гра: «Сім`я»запропонувати дітям доповнити сюжет даної гри.

Робота з батьками

Підготувати розваги з дітьми. Малюнки на тему «я хочу бути здоровим!»

Інформаційний. 2 день

  •  

За станом погоди. Встановити, що на дворі відлига, сніг вкритий водою. З’ясувати , що перебування на вулиці в мокрому взутті може спричинити застуду.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «відгадай загадку», «так чи ні?».

Рухливі ігри: «передай естафету» - біг,»знайди собі місце» - орієнтація в просторі.

Сюжетно – рольова гра «Сім`я». Обігрування ситуації «Донька захворіла».

Індівідуальна робота

З малоактивними дітьми за діагностикою знань.

Трудова діяльність

Під час миття рук виявити знання дітей про те, як бруд впливає на здоров’я  дітей.

  •  
  • Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся.
  • дати уявлення дітям про необхідність загартування та занять фізкультурою; прищеплювати інтерес і бажання загартовуватися природними факторами (повітрям, водою, сонцем); виховувати по требу у здоровому способі життя; усвідомити вислів «Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі».
  • Ілюстрації з папки «Моє здоров’я», казка «при три цибулини», вірш «Здоровим будь».

Інформаційний. 3 день.

  •  

Ознайомити із властивостями повітря. Провести досліди, під час яких діти засвоюють, що повітря буває гаряче, холодне, чисте, брудне.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: « що шкідливе, а що – корисне», «В Оксанки болять зуби».

Рухливі ігри: «зроби фігуру» - увага, кмітливість

Сюжетно – рольова гра: «У зубного лікаря». Розширити знання про професійні дії лікаря – стоматолога.

Індивідуальна робота

Вправляти дітей у більш досконалому виконанні окремих фізичних вправ.

Трудова діяльність

Під час миття вазонів з кімнатними квітами виявити знання дітей про вплив на легені та поширення інфекційних захворювань.

  •  

Тема: Гігієна дошкільника

Мета: поглибити знання дітей про правила особистої гігієни; з’ясувати  призначення предметів індивідуального користування; формувати й розвивати культурно – гігієнічні навички під час догляду за порожниною рота, руками, волосся; розвивати асоціативне, логічне, доказове и мислення.

  • твір М.Стельмаха «Чому у зайця не болять зуби», загадки, прислів’я,мило, зубна паста, зубна щітка, гребінець.

Самостійна художня діяльність

Запропонувати дітям тему «Наші друзі – гребінець, мило, щітка, паста» (різними техніками і матеріалами)

Художне читання

К.Чуковський «Майдодир»

Інформаційний. 4 день.

  •  

Продовжити вчити дітей спостерігати за повітрям у природі. За допомогою дослідів визначати його наявність у будь яких речовинах. Дати інформацію про користь повітря

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «роби правильно», «Встановити зв’язок»

Рухливі ігри: «Квач з м’ячем» - метання в ціль, «третій зайвий» - біг, увага.

Сюжетно – рольова гра «Лікарня». Поглибити знання дітей про професійні дії лікаря та медсестри.

  •  

«Я хочу бути здоровим»

Бесіда

«Вітаміни наші друзі»

Інформаційний. 5 день.

  •  

За станом власного тіла. Закріпити вміння дітей розрізняти й називати окремі частини тіла, вміти визначати за зовнішнім виглядом частин тіла стать і належність до певного вікового періоду ( дитина, дорослий, людина похилого віку). Пригадати загальні правила догляду за тілом.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Можна чи не можна?», «Відгадай загадку».

Рухливі ігри: « Хто далі кине?» - метання, «Зустрічна естафета» - біг з перешкодами.

Сюжетно – рольова гра: «Лікарня». Обігрування ситуації «На прийомі у лікаря».

Художня праця

  • Виготовлення атрибутів до спортивного свята

Мета: продовжувати виховувати у дітей бажання працювати разом: розвивати вміння застосовувати набуті навички і знання для досягнення результату; закріпити прийоми аплікації та малювання.

Робота поза заняттями

Розучування віршів, свята та розваги.

Інформаційний. 6 день.

  •  

За органом зору (очима). Подивитися одне одному у вічі, описати колір очей, форму. Пригадати, якого кольору очі у мами,тата, бабусі, дідуся, брата, сестри. Розглянути, що є в самому центрі ока. З’ясувати  навіщо потрібні вії.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «Зваримо борщ», «Що потрібно?».

Рухливі ігри: «Школа м’яча», «Естафета парами».

Сюжетно – рольова гра: «Сім`я». Обігрування ситуації «Бабуся нездужає». Розподілити господарські обов’язки  між «членами родини», доглянути  за бабусею.

  •  

Тема: «Країна Вітамінія»

Мета: узагальнити знання дітей про те, що в усіх продуктах є вітаміни, корисні для нашого організму; викликати у дітей бажання вживати не лише сирі фрукти, а й овочі; познайомити дітей з лікувальними властивостями овочів.

Матеріал: загадки, картинки, натуральні фрукти та овочі.

Узагальнюючий 7 день.

  •  

За органом слуху (вухо). Роз’яснити  дітям, що зовнішня частина вуха називається вушною раковиною. Розглянути морську черепашку, яка своєю формою нагадує її. Розглянути та описати вуха слона, ведмедя, віслюка, коня. Білки, зайця.

Ігрова діяльність

Дидактичні ігри: «добре – погано», «Що кому належить?».

Рухливі ігри: «Передай іншому» - естафета, «через струмок» - стрибки на одній нозі, розвиток рівноваги.

Сюжетно – рольові ігри: «сім`я», «Лікарня». Об’єднати  в один сюжет дві гри. Спонукати дітей застосовувати знання про професію лікаря в іграх, обігрувати запропоновані ситуації, створювати власні.

Мозкова атака

Тема: Що? Де? Коли?

Мета: узагальнити знання дітей про основні умови збереження здоров’я : руховий режим, правильне харчування, загартування, дотримання правил особистої гігієни; підготувати дітей до особистої взаємодії з навколишнім середовищем; закріпити культурно – гігієнічні навички; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Матеріал: конверт. Альбом «У здоровому тілі – здоровий дух». Добірка загадок, віршів, картинки, фрукти, овочі, атрибути до сюжетно – рольових ігор «Лікарня» «Аптека».

Художня праця

Виготовити оголошення, нагороди, запрошення до спортивного свята «Казацькі забави»

Робота по за заняттями

Розгадувати кросворд на дану тему. Відпрацювання виразності мовлення, рухів, міміки, жестів персонажів вистави «Цибулина та його друзі»

Творчий. 8 день.

  •  

За хмарами. Звідки вони беруться, що собою являють?

Експериментально – пошукова діяльність

Дві склянки води поставити на сонце. Одна – закрита, друга – відкрита. Через деякий час проаналізувати зміни, які відбулися в обох склянках. Як повертається вода на землю? В чому користь дощу для людини? Яку шкоду для здоров’я  може нанести дощ?

Ігрова діяльність

Спонукати дітей до творчих проявів в ігровій діяльності.

Дидактичні ігри: «Чого не можна робити?» , «Доповни речення?».

Рухливі ігри: «Чия команда швидше збереться?» «Упіймай комара».

Сюжетно – рольова гра: наявність в ігрових діях дітей нових сюжетних ліній і ролей, пов’язаних  з тематичним циклом.

Трудова діяльність

Придумати та виготовити емблему до спортивного свята

Спортивне свято

Тема: «Казацькі забави»

Творчий. 9 день.

Спостереження

За грою дітей старшої групи

Ігрова діяльність

Спонукати дітей вносити до ігор новий зміст, правила.

Дидактичні ігри: «Що відбувається, коли…», «можна чи не можна?»

Рухливі ігри: придумати наві цікаві ігри, використовуючи наявні атрибути, природний матеріал та умови.

Індивідуальна робота

Пригадати з малоактивними дітьми загадки, вірші, пов’язані  з даним тематичним циклом

Подорож до Країни Здоров`я

Тема: Подорож із пустунчиком

Мета: закріпити знання про здоровий спосіб життя, будову тіла його призначення, формувати розуміння необхідності берегти своє здоров’я ; виховувати бажання зміцнювати і тренувати свій організм.

Рефлексійно – оцінювальний. 10 день

  •  

Пригадати з дітьми, за чим спостерігали впродовж даного етапу, які досліди проводили,що цікавого дізналися.

Ігрова діяльність

Під час ігрової діяльності з’ясувати, які ігри дітям сподобалися найбільше, у які ігри вони пограли б іще, яких ігор навчили б своїх батьків, друзів. Чому?

  •  

Тема: Подорож у зворотньому напрямку

Мета: виховувати етичні засади у спілкуванні; розвивати вміння оцінювати самих себе, свою діяльність впродовж всіх попередніх етапів; формувати вміння логічно. Послідовно та граматично правильно висловлювати свої думки.

Матеріал: «дерево цілей», емблеми до спортивного свята.

Методи і прийоми: сюрпризний момент – прихід хлопчика Миколки, бесіда, метод особистої аналогії. Загадки, проблемні ситуації.

Питання до бесіди:

  • Чому ми обрали саме цю тему?
  • Хто придумав «дерево цілей»? як воно змінилося? Чому?
  • Чого ми дізналися, навчилися?
  • Що ми зробили?
  • Хто нам допомагав?

 

 

 

"Гость"
26.04.2024
22:27




Гість, мы раді вас бачити. Будьласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
Друзі сайту




Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Музичний плеєр

ДНЗ "Теремок" © 2024