Статистика |
---|
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
Проект програми з оздоровлення "Святлячок - Здоров'ячок""Світлячок - Здоров'ячок"

Тривалість проекту 10 днів.
Мета проекту:
Освітня:
- Поглибити знання дітей про природне довкілля як цілісний живий організм;
- Формувати усвідомлення того, що всі органи та системи організму працюють як єдине ціле;
- Формувати свідоме ставлення до життя найвищого дару природи;
- Формувати навички дотримання режиму дня, бажання дотримуватися гігієнічних норм поведінки, праці, навчальної, трудової, ігрової діяльності;
- Сприяти засвоєнню доступних методів профілактики захворювань;
- Підвести до свідомого використання природних оздоровчих факторів – сонця, повітря, води;
- Дати поняття, що здоров’я - це основна цінність людини;
- Формувати валеологічний світогляд;
- Ознайомити із способами отримання інформації;
- Формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;
- Вчити складати план своєї діяльності для досягнення якісного кінцевого результату;
Розвивальна:
- Розвивати вміння дітей помічати зміни, які відбуваються в поцесі росту та розвитку людини, робити зіставлення та висновки, проводити аналіз;
- Розвивати потребу змінювати своє здоров’я через загартування, фізичні вправи, оптимальний рухливий режим та режим харчування;
- Розвивати власне бачення даної проблеми;
- Розвивати самостійність та ініціативу;
- Розвивати творчі здібності;
- Розвивати вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності;
- Розвивати комунікативно - мовленнєву компетентність;
-
- Виховувати прагнення вести здоровий спосіб життя;
- Виховувати цілісне ставлення до власного здоров’я .
Види діяльності
|
Зміст роботи
|
-
|
-
|
Мотиваційний. 1 день
|
|
- :Про здоров’я на чистоту.
- :виявити рівень знань, умінь, навичок дітей з даної теми, наявних у вихованців на початку проекту; зафіксувати їх у картці діагностики; разом з дітьми сформувати завдання і форми діяльності, спрямовані на реалізацію цього проекту; викликати бажання отримати більше інформації про шляхи збереження свого здоров’я та здоров’я інших, вміння домовлятися і вислуховувати думку одне одного; організувати спортивне свято та розвагу.
Методи і прийоми:сюрпризний момент – дітми знаходять лист від хлопчика Миколки з проханням допомогти, проблемні ситуації, спонукання, різні висловлювання.
Проблемна ситуація №1
- Що означає отримання листа? Хлопчик, який нічого не знає про здоров’я , потрапив до злого чаклуна Муктабора. Чаклун краде здоров’я у всіх , хто до нього потрапляє.
Проблемна ситуація № 2
- Чим можна допомогти Миколці? Пропозиції дітей щодо творчого стану:
- Більш дізнатися про здоров’я , шляхи його збереження;
- Показати виставу «цибулино та його друзі»;
- Підготувати спортивне свято «Веселі старти з овочами».
Піраміда запитань:
Що хочуть знати діти?
Коли треба починати берегти здоров’я?
Що треба робити, щоб його зберегти?
Навіщо люди займаються спортом?
Чому треба їсти багато фруктів і овочів?
Що таке шкідливі звички?
Пропозиції дітей щодо «дерева цілей»:
- Діти виконують ранкову гімнастику з м’ячами. На м’ячах завдання.
- Пластинка з різнокольоровими вітаминами «Мультітабс».
- Блюдо з фруктами – на кожному завдання
Вибрали пластинку з вітаминами
|
|
За станом погоди. Ознайомлення з термометром. Для чого його використовують? Які види термометрів є? (кімнатний, медичний, для вимірювання температури тіла, води, повітря).
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «Їстівне, неїстівне», «Звари борщ», «Намалюй з чого варять компот», «Скажи прислів’я про здоров’я»
Рухливі ігри: «хто швидше до прапорця?» - виявити уміння грати в ігри –естафети. «Біжіть до мене»
Сюжетно – рольова гра: «Сім`я»запропонувати дітям доповнити сюжет даної гри.
|
Робота з батьками
|
Підготувати розваги з дітьми. Малюнки на тему «я хочу бути здоровим!»
|
Інформаційний. 2 день
|
|
За станом погоди. Встановити, що на дворі відлига, сніг вкритий водою. З’ясувати , що перебування на вулиці в мокрому взутті може спричинити застуду.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «відгадай загадку», «так чи ні?».
Рухливі ігри: «передай естафету» - біг,»знайди собі місце» - орієнтація в просторі.
Сюжетно – рольова гра «Сім`я». Обігрування ситуації «Донька захворіла».
|
Індівідуальна робота
|
З малоактивними дітьми за діагностикою знань.
|
Трудова діяльність
|
Під час миття рук виявити знання дітей про те, як бруд впливає на здоров’я дітей.
|
|
- Якщо хочеш бути здоровим – загартовуйся.
- дати уявлення дітям про необхідність загартування та занять фізкультурою; прищеплювати інтерес і бажання загартовуватися природними факторами (повітрям, водою, сонцем); виховувати по требу у здоровому способі життя; усвідомити вислів «Сонце, повітря і вода – наші найкращі друзі».
- Ілюстрації з папки «Моє здоров’я», казка «при три цибулини», вірш «Здоровим будь».
|
Інформаційний. 3 день.
|
|
Ознайомити із властивостями повітря. Провести досліди, під час яких діти засвоюють, що повітря буває гаряче, холодне, чисте, брудне.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: « що шкідливе, а що – корисне», «В Оксанки болять зуби».
Рухливі ігри: «зроби фігуру» - увага, кмітливість
Сюжетно – рольова гра: «У зубного лікаря». Розширити знання про професійні дії лікаря – стоматолога.
|
Індивідуальна робота
|
Вправляти дітей у більш досконалому виконанні окремих фізичних вправ.
|
Трудова діяльність
|
Під час миття вазонів з кімнатними квітами виявити знання дітей про вплив на легені та поширення інфекційних захворювань.
|
|
Тема: Гігієна дошкільника
Мета: поглибити знання дітей про правила особистої гігієни; з’ясувати призначення предметів індивідуального користування; формувати й розвивати культурно – гігієнічні навички під час догляду за порожниною рота, руками, волосся; розвивати асоціативне, логічне, доказове и мислення.
- твір М.Стельмаха «Чому у зайця не болять зуби», загадки, прислів’я,мило, зубна паста, зубна щітка, гребінець.
|
Самостійна художня діяльність
|
Запропонувати дітям тему «Наші друзі – гребінець, мило, щітка, паста» (різними техніками і матеріалами)
|
Художне читання
|
К.Чуковський «Майдодир»
|
Інформаційний. 4 день.
|
|
Продовжити вчити дітей спостерігати за повітрям у природі. За допомогою дослідів визначати його наявність у будь яких речовинах. Дати інформацію про користь повітря
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «роби правильно», «Встановити зв’язок»
Рухливі ігри: «Квач з м’ячем» - метання в ціль, «третій зайвий» - біг, увага.
Сюжетно – рольова гра «Лікарня». Поглибити знання дітей про професійні дії лікаря та медсестри.
|
|
«Я хочу бути здоровим»
|
Бесіда
|
«Вітаміни наші друзі»
|
Інформаційний. 5 день.
|
|
За станом власного тіла. Закріпити вміння дітей розрізняти й називати окремі частини тіла, вміти визначати за зовнішнім виглядом частин тіла стать і належність до певного вікового періоду ( дитина, дорослий, людина похилого віку). Пригадати загальні правила догляду за тілом.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «Можна чи не можна?», «Відгадай загадку».
Рухливі ігри: « Хто далі кине?» - метання, «Зустрічна естафета» - біг з перешкодами.
Сюжетно – рольова гра: «Лікарня». Обігрування ситуації «На прийомі у лікаря».
|
Художня праця
|
- Виготовлення атрибутів до спортивного свята
Мета: продовжувати виховувати у дітей бажання працювати разом: розвивати вміння застосовувати набуті навички і знання для досягнення результату; закріпити прийоми аплікації та малювання.
|
Робота поза заняттями
|
Розучування віршів, свята та розваги.
|
Інформаційний. 6 день.
|
|
За органом зору (очима). Подивитися одне одному у вічі, описати колір очей, форму. Пригадати, якого кольору очі у мами,тата, бабусі, дідуся, брата, сестри. Розглянути, що є в самому центрі ока. З’ясувати навіщо потрібні вії.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «Зваримо борщ», «Що потрібно?».
Рухливі ігри: «Школа м’яча», «Естафета парами».
Сюжетно – рольова гра: «Сім`я». Обігрування ситуації «Бабуся нездужає». Розподілити господарські обов’язки між «членами родини», доглянути за бабусею.
|
|
Тема: «Країна Вітамінія»
Мета: узагальнити знання дітей про те, що в усіх продуктах є вітаміни, корисні для нашого організму; викликати у дітей бажання вживати не лише сирі фрукти, а й овочі; познайомити дітей з лікувальними властивостями овочів.
Матеріал: загадки, картинки, натуральні фрукти та овочі.
|
Узагальнюючий 7 день.
|
|
За органом слуху (вухо). Роз’яснити дітям, що зовнішня частина вуха називається вушною раковиною. Розглянути морську черепашку, яка своєю формою нагадує її. Розглянути та описати вуха слона, ведмедя, віслюка, коня. Білки, зайця.
|
Ігрова діяльність
|
Дидактичні ігри: «добре – погано», «Що кому належить?».
Рухливі ігри: «Передай іншому» - естафета, «через струмок» - стрибки на одній нозі, розвиток рівноваги.
Сюжетно – рольові ігри: «сім`я», «Лікарня». Об’єднати в один сюжет дві гри. Спонукати дітей застосовувати знання про професію лікаря в іграх, обігрувати запропоновані ситуації, створювати власні.
|
Мозкова атака
|
Тема: Що? Де? Коли?
Мета: узагальнити знання дітей про основні умови збереження здоров’я : руховий режим, правильне харчування, загартування, дотримання правил особистої гігієни; підготувати дітей до особистої взаємодії з навколишнім середовищем; закріпити культурно – гігієнічні навички; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.
Матеріал: конверт. Альбом «У здоровому тілі – здоровий дух». Добірка загадок, віршів, картинки, фрукти, овочі, атрибути до сюжетно – рольових ігор «Лікарня» «Аптека».
|
Художня праця
|
Виготовити оголошення, нагороди, запрошення до спортивного свята «Казацькі забави»
|
Робота по за заняттями
|
Розгадувати кросворд на дану тему. Відпрацювання виразності мовлення, рухів, міміки, жестів персонажів вистави «Цибулина та його друзі»
|
Творчий. 8 день.
|
|
За хмарами. Звідки вони беруться, що собою являють?
|
Експериментально – пошукова діяльність
|
Дві склянки води поставити на сонце. Одна – закрита, друга – відкрита. Через деякий час проаналізувати зміни, які відбулися в обох склянках. Як повертається вода на землю? В чому користь дощу для людини? Яку шкоду для здоров’я може нанести дощ?
|
Ігрова діяльність
|
Спонукати дітей до творчих проявів в ігровій діяльності.
Дидактичні ігри: «Чого не можна робити?» , «Доповни речення?».
Рухливі ігри: «Чия команда швидше збереться?» «Упіймай комара».
Сюжетно – рольова гра: наявність в ігрових діях дітей нових сюжетних ліній і ролей, пов’язаних з тематичним циклом.
|
Трудова діяльність
|
Придумати та виготовити емблему до спортивного свята
|
Спортивне свято
|
Тема: «Казацькі забави»
|
Творчий. 9 день.
|
Спостереження
|
За грою дітей старшої групи
|
Ігрова діяльність
|
Спонукати дітей вносити до ігор новий зміст, правила.
Дидактичні ігри: «Що відбувається, коли…», «можна чи не можна?»
Рухливі ігри: придумати наві цікаві ігри, використовуючи наявні атрибути, природний матеріал та умови.
|
Індивідуальна робота
|
Пригадати з малоактивними дітьми загадки, вірші, пов’язані з даним тематичним циклом
|
Подорож до Країни Здоров`я
|
Тема: Подорож із пустунчиком
Мета: закріпити знання про здоровий спосіб життя, будову тіла його призначення, формувати розуміння необхідності берегти своє здоров’я ; виховувати бажання зміцнювати і тренувати свій організм.
|
Рефлексійно – оцінювальний. 10 день
|
|
Пригадати з дітьми, за чим спостерігали впродовж даного етапу, які досліди проводили,що цікавого дізналися.
|
Ігрова діяльність
|
Під час ігрової діяльності з’ясувати, які ігри дітям сподобалися найбільше, у які ігри вони пограли б іще, яких ігор навчили б своїх батьків, друзів. Чому?
|
|
Тема: Подорож у зворотньому напрямку
Мета: виховувати етичні засади у спілкуванні; розвивати вміння оцінювати самих себе, свою діяльність впродовж всіх попередніх етапів; формувати вміння логічно. Послідовно та граматично правильно висловлювати свої думки.
Матеріал: «дерево цілей», емблеми до спортивного свята.
Методи і прийоми: сюрпризний момент – прихід хлопчика Миколки, бесіда, метод особистої аналогії. Загадки, проблемні ситуації.
Питання до бесіди:
- Чому ми обрали саме цю тему?
- Хто придумав «дерево цілей»? як воно змінилося? Чому?
- Чого ми дізналися, навчилися?
- Що ми зробили?
- Хто нам допомагав?
|
|
"Гость" |
---|
20.03.2023 15:28

Гість, мы раді вас бачити. Будьласка зареєструйтесь або авторизуйтесь!
|
Друзі сайту |
---|
|
Календар |
---|
« Березень 2023 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|