Проект
за напрямком роботи
«Значення гри у розвитку дитини
дошкільного віку на тему:
«В ігри грай – здоров’я здобувай!»
Передмова
Гра є одним із найцікавіших видів людської діяльності, засобом усебічного розвитку дошкільника, важливим методом виховання. Гру назвали «супутником дитинства», хоча у житті граються не тільки діти, але й дорослі. Дитяча гра – це діяльність, що спрямована на орієнтування в предметній і соціальній дійсності, у якій дитина відображає враження від їх пізнання. Мати дитинство – це передусім мати право на розвиток власної ігрової діяльності, що є важливою складовою дитячої субкультури. Водночас гра є могутнім виховним засобом, у якій, за словами К. Ушинсьсого, реалізується потреба людської природи.
Гра задовольняє соціальну потребу дитини в пізнанні навколишньої дійсності й водночас дає їй змогу поринути у чарівний світ фантазії. Також гра є «невичерпним джерелом» для всебічного гармонійного психічного та фізичного здоров’я дитини. Саме в грі малюк розвивається, розуміє важливість підтримувати здоровий спосіб життя, вчиться слідкувати за собою. Наш дитячий садок в цьому році працює над темою: «Формування у малят безпечної поведінки в довкіллі та свідомого ставлення до власного здоров’я». Саме тому я вважаю що мій проект «В ігри грай – здоров’я здобувай!» буде незамінним помічником в навчально – виховній та оздоровчій роботі як для вихователів так і для батьків.
Мета проекту: створювати умови для забезпечення всебічного гармонійного розвитку та здоров’я дитини засобами гри; здійснювати просвітницьку діяльність серед батьків та педагогів з питань впливу гри на безпеку та здоров’я дитини.
Завдання проекту:
- Створити банк даних з оздоровчих ігор;
- Здійснювати пропаганду принципів здорового способу життя серед дітей за допомогою гри;
- Виховувати інтерес до власного здоров’я як найвищої цінності.
День перший
№ |
Вид діяльності |
Мета |
1 |
Фізкультурно – ігрове заняття «Як мурашка додому поспішала» |
Учити розуміти та сприймати сюжет ігрового заняття та підпорядковувати свої дії відповідно до нього; ознайомити з новим рухом – ходьба «змійкою» через перешкоди; розвивати рухову активність малят |
2 |
Рухливі ігри «Рибаки і невід», «Пастух і стадо», «Кролики» |
Вдосконалювати вміння пролізати в обруч, підлізати під дугу та стрибати на двох ногах; учити лазити по гімнастичній стінці, розвивати гнучкість, спритність. |
3 |
Батьківські зустрічі: «Збільшення культури гри дошкільника в родині» |
Скласти у батьків уявлення про гру дітей як провідну діяльність; дати зрозуміти батькам що вони такі ж активні учасники пед.. процесу як їх діти та педагоги. |
День другий
№ |
Вид діяльності |
Мета |
1 |
Сюжетно – рольова гра «Лікарня» |
Збагачувати знання дітей про роботу лікаря, медсестри; формувати вміння доглядати за хворими, надавати їм допомогу; викликати бажання проявляти турботу, співчуття до інших людей |
2 |
Майстер – клас із циклу розвивальних ігор з дослідження кольорів «Метелики» |
Розвивати у дітей здатність бачити життя в усьому його різнобарв’ї , відчувати кольорову гармонію в природі |
3 |
Дидактичні ігри «Що корисно для здоров’я?», «Валеологічний будиночок» |
Учити дітей дбайливо ставитися до свого здоров’я та здоров’я інших; закріплювати знання дітей про засоби гігієни та їх призначення, виховувати охайність. |
День третій
№ |
Вид діяльності |
Мета |
1 |
Ігрове заняття з фізичної культури на вулиці «Країна веселої гри» |
Розвивати емоційне ставлення дітей до змісту гри; розвивати рухову активність малят |
2 |
Дидактична гра «Я – здоровий!» |
Учити дітей визначати стан свого здоров’я, називати свій настрій; розвивати уважність, зв’язне мовлення |
3 |
Робота консультпункту: «Пальчикові ігри – вправи і корисні і цікаві» |
Створювати умови для успішного оволодіння навичками письма; розвивати дрібну моторику рук. |
День четвертий
№ |
Вид діяльності |
Мета |
1 |
Ігрове заняття «Небезпечні ігри та іграшки» - із серії «Коли гра не доводить до добра» |
Дати поняття про небезпечні ігри та іграшки, розширювати уявлення про те, як поводитися з речами та предметами, що колють та ріжуть; формувати розуміння наслідків необачної поведінки з іграшками під час ігор |
2 |
Гра «Мій настрій сьогодні», «Настрій мого друга» з використанням розвивального посібника «Поїзд настрою» |
Діагностувати психоемоційний стан дітей, формувати уміння визначати та розуміти свій настрій та настрій друзів |
3 |
Залучати батьків до виготовлення нетрадиційного фізкультурного обладнання та ігрових посібників |
Активізувати взаємозв’язок між вихователями та батьками, та усвідомлення батьками необхідності використання нетрадиційного фізкультурного обладнання для зміцнення здоров’я дітей. |
День п’ятий
№ |
Вид діяльності |
Мета |
1 |
Валеологічна гра «Що вміють мої ручки та ніжки?» |
Закріплювати знання дітей про призначення рук та ніг; розвивати рухову активність малят. |
2 |
Виставка ігрового, навчально – дидактичного матеріалу для батьків: «Гра – це радість і здоров’я!» |
Націлити батьків на важливість використання ігрового, навчально – дидактичного матеріалу для всебічного розвитку дитини |
3 |
Круглий стіл: «Розвивально – ігрове середовище – умова повноцінного розвитку дитини» |
Підведення підсумків проведення проекту; складання плану дій для створення оптимального розвивально – ігрового середовища для всебічного розвитку дітей |