"Світлячок - Здоров'ячок"
Тривалість проекту 10 днів.
Мета проекту:
Освітня:
- Поглибити знання дітей про природне довкілля як цілісний живий організм;
- Формувати усвідомлення того, що всі органи та системи організму працюють як єдине ціле;
- Формувати свідоме ставлення до життя найвищого дару природи;
- Формувати навички дотримання режиму дня, бажання дотримуватися гігієнічних норм поведінки, праці, навчальної, трудової, ігрової діяльності;
- Сприяти засвоєнню доступних методів профілактики захворювань;
- Підвести до свідомого використання природних оздоровчих факторів – сонця, повітря, води;
- Дати поняття, що здоров’я - це основна цінність людини;
- Формувати валеологічний світогляд;
- Ознайомити із способами отримання інформації;
- Формувати емоційно-пізнавальну активність дітей;
- Вчити складати план своєї діяльності для досягнення якісного кінцевого результату;
Розвивальна:
- Розвивати вміння дітей помічати зміни, які відбуваються в поцесі росту та розвитку людини, робити зіставлення та висновки, проводити аналіз;
- Розвивати потребу змінювати своє здоров’я через загартування, фізичні вправи, оптимальний рухливий режим та режим харчування;
- Розвивати власне бачення даної проблеми;
- Розвивати самостійність та ініціативу;
- Розвивати творчі здібності;
- Розвивати вміння реалізувати власні задуми в практичній діяльності;
- Розвивати комунікативно - мовленнєву компетентність;
- Виховувати прагнення вести здоровий спосіб життя;
- Виховувати цілісне ставлення до власного здоров’я .
Види діяльності |
Зміст роботи |
|
|
Мотиваційний. 1 день |
|
|
Методи і прийоми:сюрпризний момент – дітми знаходять лист від хлопчика Миколки з проханням допомогти, проблемні ситуації, спонукання, різні висловлювання. Проблемна ситуація №1
Проблемна ситуація № 2
Піраміда запитань: Що хочуть знати діти? Коли треба починати берегти здоров’я? Що треба робити, щоб його зберегти? Навіщо люди займаються спортом? Чому треба їсти багато фруктів і овочів? Що таке шкідливі звички? Пропозиції дітей щодо «дерева цілей»:
Вибрали пластинку з вітаминами
|
|
За станом погоди. Ознайомлення з термометром. Для чого його використовують? Які види термометрів є? (кімнатний, медичний, для вимірювання температури тіла, води, повітря). |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: «Їстівне, неїстівне», «Звари борщ», «Намалюй з чого варять компот», «Скажи прислів’я про здоров’я» Рухливі ігри: «хто швидше до прапорця?» - виявити уміння грати в ігри –естафети. «Біжіть до мене» Сюжетно – рольова гра: «Сім`я»запропонувати дітям доповнити сюжет даної гри. |
Робота з батьками |
Підготувати розваги з дітьми. Малюнки на тему «я хочу бути здоровим!» |
Інформаційний. 2 день |
|
|
За станом погоди. Встановити, що на дворі відлига, сніг вкритий водою. З’ясувати , що перебування на вулиці в мокрому взутті може спричинити застуду. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: «відгадай загадку», «так чи ні?». Рухливі ігри: «передай естафету» - біг,»знайди собі місце» - орієнтація в просторі. Сюжетно – рольова гра «Сім`я». Обігрування ситуації «Донька захворіла». |
Індівідуальна робота |
З малоактивними дітьми за діагностикою знань. |
Трудова діяльність |
Під час миття рук виявити знання дітей про те, як бруд впливає на здоров’я дітей. |
|
|
Інформаційний. 3 день. |
|
|
Ознайомити із властивостями повітря. Провести досліди, під час яких діти засвоюють, що повітря буває гаряче, холодне, чисте, брудне. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: « що шкідливе, а що – корисне», «В Оксанки болять зуби». Рухливі ігри: «зроби фігуру» - увага, кмітливість Сюжетно – рольова гра: «У зубного лікаря». Розширити знання про професійні дії лікаря – стоматолога. |
Індивідуальна робота |
Вправляти дітей у більш досконалому виконанні окремих фізичних вправ. |
Трудова діяльність |
Під час миття вазонів з кімнатними квітами виявити знання дітей про вплив на легені та поширення інфекційних захворювань. |
|
Тема: Гігієна дошкільника Мета: поглибити знання дітей про правила особистої гігієни; з’ясувати призначення предметів індивідуального користування; формувати й розвивати культурно – гігієнічні навички під час догляду за порожниною рота, руками, волосся; розвивати асоціативне, логічне, доказове и мислення.
|
Самостійна художня діяльність |
Запропонувати дітям тему «Наші друзі – гребінець, мило, щітка, паста» (різними техніками і матеріалами) |
Художне читання |
К.Чуковський «Майдодир» |
Інформаційний. 4 день. |
|
|
Продовжити вчити дітей спостерігати за повітрям у природі. За допомогою дослідів визначати його наявність у будь яких речовинах. Дати інформацію про користь повітря |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: «роби правильно», «Встановити зв’язок» Рухливі ігри: «Квач з м’ячем» - метання в ціль, «третій зайвий» - біг, увага. Сюжетно – рольова гра «Лікарня». Поглибити знання дітей про професійні дії лікаря та медсестри. |
|
«Я хочу бути здоровим» |
Бесіда |
«Вітаміни наші друзі» |
Інформаційний. 5 день. |
|
|
За станом власного тіла. Закріпити вміння дітей розрізняти й називати окремі частини тіла, вміти визначати за зовнішнім виглядом частин тіла стать і належність до певного вікового періоду ( дитина, дорослий, людина похилого віку). Пригадати загальні правила догляду за тілом. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: «Можна чи не можна?», «Відгадай загадку». Рухливі ігри: « Хто далі кине?» - метання, «Зустрічна естафета» - біг з перешкодами. Сюжетно – рольова гра: «Лікарня». Обігрування ситуації «На прийомі у лікаря». |
Художня праця |
Мета: продовжувати виховувати у дітей бажання працювати разом: розвивати вміння застосовувати набуті навички і знання для досягнення результату; закріпити прийоми аплікації та малювання. |
Робота поза заняттями |
Розучування віршів, свята та розваги. |
Інформаційний. 6 день. |
|
|
За органом зору (очима). Подивитися одне одному у вічі, описати колір очей, форму. Пригадати, якого кольору очі у мами,тата, бабусі, дідуся, брата, сестри. Розглянути, що є в самому центрі ока. З’ясувати навіщо потрібні вії. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: «Зваримо борщ», «Що потрібно?». Рухливі ігри: «Школа м’яча», «Естафета парами». Сюжетно – рольова гра: «Сім`я». Обігрування ситуації «Бабуся нездужає». Розподілити господарські обов’язки між «членами родини», доглянути за бабусею. |
|
Тема: «Країна Вітамінія» Мета: узагальнити знання дітей про те, що в усіх продуктах є вітаміни, корисні для нашого організму; викликати у дітей бажання вживати не лише сирі фрукти, а й овочі; познайомити дітей з лікувальними властивостями овочів. Матеріал: загадки, картинки, натуральні фрукти та овочі. |
Узагальнюючий 7 день. |
|
|
За органом слуху (вухо). Роз’яснити дітям, що зовнішня частина вуха називається вушною раковиною. Розглянути морську черепашку, яка своєю формою нагадує її. Розглянути та описати вуха слона, ведмедя, віслюка, коня. Білки, зайця. |
Ігрова діяльність |
Дидактичні ігри: «добре – погано», «Що кому належить?». Рухливі ігри: «Передай іншому» - естафета, «через струмок» - стрибки на одній нозі, розвиток рівноваги. Сюжетно – рольові ігри: «сім`я», «Лікарня». Об’єднати в один сюжет дві гри. Спонукати дітей застосовувати знання про професію лікаря в іграх, обігрувати запропоновані ситуації, створювати власні. |
Мозкова атака |
Тема: Що? Де? Коли? Мета: узагальнити знання дітей про основні умови збереження здоров’я : руховий режим, правильне харчування, загартування, дотримання правил особистої гігієни; підготувати дітей до особистої взаємодії з навколишнім середовищем; закріпити культурно – гігієнічні навички; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя. Матеріал: конверт. Альбом «У здоровому тілі – здоровий дух». Добірка загадок, віршів, картинки, фрукти, овочі, атрибути до сюжетно – рольових ігор «Лікарня» «Аптека». |
Художня праця |
Виготовити оголошення, нагороди, запрошення до спортивного свята «Казацькі забави» |
Робота по за заняттями |
Розгадувати кросворд на дану тему. Відпрацювання виразності мовлення, рухів, міміки, жестів персонажів вистави «Цибулина та його друзі» |
Творчий. 8 день. |
|
|
За хмарами. Звідки вони беруться, що собою являють? |
Експериментально – пошукова діяльність |
Дві склянки води поставити на сонце. Одна – закрита, друга – відкрита. Через деякий час проаналізувати зміни, які відбулися в обох склянках. Як повертається вода на землю? В чому користь дощу для людини? Яку шкоду для здоров’я може нанести дощ? |
Ігрова діяльність |
Спонукати дітей до творчих проявів в ігровій діяльності. Дидактичні ігри: «Чого не можна робити?» , «Доповни речення?». Рухливі ігри: «Чия команда швидше збереться?» «Упіймай комара». Сюжетно – рольова гра: наявність в ігрових діях дітей нових сюжетних ліній і ролей, пов’язаних з тематичним циклом. |
Трудова діяльність |
Придумати та виготовити емблему до спортивного свята |
Спортивне свято |
Тема: «Казацькі забави» |
Творчий. 9 день. |
|
Спостереження |
За грою дітей старшої групи |
Ігрова діяльність |
Спонукати дітей вносити до ігор новий зміст, правила. Дидактичні ігри: «Що відбувається, коли…», «можна чи не можна?» Рухливі ігри: придумати наві цікаві ігри, використовуючи наявні атрибути, природний матеріал та умови. |
Індивідуальна робота |
Пригадати з малоактивними дітьми загадки, вірші, пов’язані з даним тематичним циклом |
Подорож до Країни Здоров`я |
Тема: Подорож із пустунчиком Мета: закріпити знання про здоровий спосіб життя, будову тіла його призначення, формувати розуміння необхідності берегти своє здоров’я ; виховувати бажання зміцнювати і тренувати свій організм. |
Рефлексійно – оцінювальний. 10 день |
|
|
Пригадати з дітьми, за чим спостерігали впродовж даного етапу, які досліди проводили,що цікавого дізналися. |
Ігрова діяльність |
Під час ігрової діяльності з’ясувати, які ігри дітям сподобалися найбільше, у які ігри вони пограли б іще, яких ігор навчили б своїх батьків, друзів. Чому? |
|
Тема: Подорож у зворотньому напрямку Мета: виховувати етичні засади у спілкуванні; розвивати вміння оцінювати самих себе, свою діяльність впродовж всіх попередніх етапів; формувати вміння логічно. Послідовно та граматично правильно висловлювати свої думки. Матеріал: «дерево цілей», емблеми до спортивного свята. Методи і прийоми: сюрпризний момент – прихід хлопчика Миколки, бесіда, метод особистої аналогії. Загадки, проблемні ситуації. Питання до бесіди:
|